NASZYM CELEM JEST:
- Zapewnienie naszym uczniom możliwości zdobywania wszechstronnej wiedzy i praktycznych umiejętności za pomocą nowoczesnych i efektywnych metod nauczania
- Tworzenie przyjaznej atmosfery sprzyjającej rozwijaniu różnorodnych zainteresowań poprzez bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych
- Objęcie uczniów opieką, aby zapewnić im zdrowie i bezpieczeństwo fizyczne oraz psychiczne
- Wychowanie w poszanowaniu godności osobistej drugiego człowieka i szacunku dla tradycji
- Uczenie tolerancji, odpowiedzialności, samodzielności, umiejętności rozwiązywania problemów
- Uświadomienie naszym uczniom roli wykształcenia we współczesnym świecie
- Stworzenie warunków, aby uczniowie i ich rodzice czuli się współgospodarzami szkoły, mającymi istotny wpływ na jej program i rozwój
O jak najpełniejszą realizację dba zmotywowany zespół pracowników, który podejmuje różnorodne działania w celu pozyskania sojuszników i współpracowników mogących przyczynić się do dalszego wzbogacenia i uatrakcyjnienia oferty szkoły
|
DZIAŁAMY PO TO, ABY:
|
Nasi uczniowie byli przygotowani do:
- nauki na wyższym szczeblu życia w społeczeństwie
- kreowania otaczającego świata
- przezwyciężania barier emocjonalnych
- tolerancji dla ludzi różnych kultur, ras
- bycia wrażliwym ekologicznie i humanitarnie
- wykazywania się zaradnością
Nasi uczniowie umieli:
- radzić sobie w trudnych sytuacjach
- stosować wiedzę w praktyce
- odróżniać dobro od zła
|
Nasi uczniowie realizowali:
- swoje marzenia i plany
- zasady i wartości
- swoje możliwości
- Rodzice byli zadowoleni z wyników nauczania dzieci i realizacji zadań szkoły
Wspomagali:
- naszą pracę dydaktyczno – wychowawczą
- dzieci w drodze do dorosłości
- szkołę w nowych pomysłach
- uczestniczyli w życiu szkoły, wychowaniu i edukacji dzieci
|
WIZJA SZKOŁY:
- Szkoła Podstawowa nr 37 im. H. Sienkiewicza z Oddziałami Sportowymi jest szkołą przyjazną, bezpieczną i promującą zdrowy styl życia
- Pielęgnuje i rozwija dziedzictwo kulturowe w regionie
- Pamięta o przeszłości
- Panuje w niej klimat sprzyjający twórczej pracy uczniów i nauczycieli
- Kształtuje ucznia szanującego innych, odpowiedzialnego i świadomie podejmującego decyzje w szybko zmieniającej się rzeczywistości
- Uczeń chce i potrafi się uczyć
- Szkoła uwzględnia potrzeby i możliwości uczniów, rozwija uzdolnienia i zainteresowania wychowanków
- W działaniach na rzecz wszechstronnego rozwoju dziecka współpracuje z rodziną, instytucjami i środowiskiem lokalnym
- Koncepcja pracy szkoły jest modyfikowana, a podstawą do jej modyfikacji jest analiza potrzeb uczniów, potrzeb środowiska oraz zmiany w prawie oświatowym
|
|
|
WSPÓŁPRACA RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM:
- zwiększenie udziału rodziców w podejmowaniu decyzji, informować ich o wynikach pracy szkoły, uwzględniać ich uwagi i wnioski w zakresie doskonalenia pracy dydaktyczno-wychowawczej
- doskonalenie pracy Rady Rodziców oraz kształtowanie u rodziców poczucia współodpowiedzialności za los i rozwój szkoły
- wspieranie rodziców w wychowaniu
- budowanie atmosfery wzajemnego zaufania
|
SAMORZĄDNOŚĆ UCZNIOWSKA:
- umocnienie pozycji Samorządu Uczniowskiego jako współgospodarza szkoły umożliwi podniesienie poziomu odpowiedzialności uczniów za mienie publiczne, a także wpłynie pozytywnie na atmosferę pracy, tworząc klimat zaufania i bezpieczeństwa
- rozwijanie samorządności wśród młodzieży będzie sprzyjało tworzeniu atmosfery partnerstwa w rozwiązywaniu spraw ważnych dla szkoły
|
PROMOCJA SZKOŁY:
- prezentowanie pozytywnych postaw uczniów i ich osiągnięć m.in. przez stronę internetową, media itp.
- kontakty z rodzicami, konsultacje, wspólne przedsięwzięcia i udział w projektach, festynach
- organizowanie tematycznych zebrań z rodzicami z udziałem prelegentów i nauczycieli
- wykorzystanie tablic informacyjnych, prezentacji multimedialnych
- informacje i promocję poprzez materiały poligraficzne m.in. folder, własna gazetka
- dbanie o widoczną rolę kulturową szkoły w środowisku
|
MODEL UCZNIA I ABSOLWENTA:
Szkoła dąży do tego, aby jej wychowanek i absolwent był człowiekiem dojrzałym pod względem moralnym, intelektualnym, emocjonalnym, społecznym i obywatelskim, twórczym, samodzielnym i odpowiedzialnym, prawym i uczciwym, kulturalnym, z rozwiniętą potrzebą samorozwoju osobowości w każdym jej obszarze.
|
Uczeń:
- sumiennie i rzetelnie wypełnia obowiązki i rozwija swoje zainteresowania
- szanuje tradycję i kulturę własnego narodu, a także innych kultur, cechuje go wysoka kultura osobista
- preferuje zdrowy styl życia, wolny od nałogów
- jest społecznie aktywny, wrażliwy na potrzeby drugiego człowieka
- okazuje szacunek dla odmiennych sądów i opinii
- przestrzega zasad moralnych i etycznych
|
Absolwent:
- wierzy w siebie, potrafi się uczyć, samodzielny i kreatywny, przygotowany do życia we współczesnym świecie
- szanuje prawo, jest uczciwy, odpowiedzialny i zdyscyplinowany
- przejawia wysoką kulturę osobistą, jest tolerancyjny i wrażliwy
- potrafi pracować w zespole
- szanuje ojczyznę, docenia piękno przyrody
|
PODSUMOWANIE:
- zadania do realizacji, które stawiam są zadaniami wykonalnymi i spójnymi ze Statutem Szkoły, polityką oświatową Państwa, priorytetami Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty, Strategią Rozwoju Edukacji Miasta Bydgoszczy oraz oczekiwaniami rodziców i uczniów, nauczycieli i pracowników placówki,
- ze względu na stale zmieniające się warunki działania oraz potrzeby społeczności szkoły program rozwoju będzie stale monitorowany i dostosowywany. Do modyfikowania oraz ich planowania w przyszłości służyć będą wnioski z nadzoru i obserwacji oraz ewaluacja przeprowadzana w wybranych obszarach.
|